سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 9278
کل یادداشتها ها : 48
خبر مایه


امروزه بسیاری از کارآفرینان از مزایای اینترنت برای ایجاد وب‌سایتی به‌عنوان مکانی برای کسب و کارشان بهره می‌گیرند. کسب و کار در اینترنت یا خرید یا فروش آنلاین را تجارت الکترونیک یا کسب و کار الکترونیکی می‌گویند. چندین گام کلیدی وجود دارد که باید هنگام آغاز کسب و کار الکترونیکی از آن‌ها پیروی کرد تا بتوانید صاحب یک کسب و کار الکترونیکی موفق بشوید.

4 گام برای شروع کسب و کار الکترونیکی
1. کسب و کارتان را طرح‌ریزی کنید.

پیش از آماده‌کردن اسناد، لوگوها و حتی ساختار وب‌سایت کسب و کارتان، ابتدا باید کسب و کارتان را طرح‌ریزی کنید. میلیون‌ها محصول وجود دارند که به‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رسند. درواقع، تمام انواع کالاهایی که در مراکز خرید و فروشگاه‌ها می‌بینید به‌صورت آنلاین دردسترس هستند. سعی نکنید هرچیزی را به صورت آنلاین بفروشید. ببینید به چه چیزی علاقه دارید.

اگر به بسکتبال علاقه دارید به این فکر کنید که آیا بازار جاویژه‌ای برای این ورزش محبوب وجود دارد یا نه؟ اگر یک طراح مد هستید، آیا دوست دارید بر پوشاک زنانه یا مردانه متمرکز شوید؟ سوال دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است: آیا کسب و کار شما به منبع اصلی درآمد تبدیل می‌شود یا نه؟ چه‌مقدار پول باید خرج آن کنید؟ وقتی نوبت به صبر کردن برای به رونق رسیدن کسب و کارتان می‌رسد تا چه اندازه صبور هستید؟

هر ایده‌ای که مکن است داشته باشید را به‌صورت کاملا رسمی به شکل یک طرح کسب و کار بنویسید. بسیار مهم است که یک طرح کسب و کار جدی ترسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا امکان بقای کسب و کارتان را بسنجید؛ بازارتان را درنظر بگیرید؛ کسب و کارتان را با سرمایه‌گذاران بالقوه، شرکا، تهیه‌کنندگان و کارمندان درمیان بگذارید؛ و برای مدیریت کسب و کارتان نقشه‌ای بریزید.

مطلب مرتبط: ایده های کسب و کار جدید : 10 بهترین ایده برای شروع یک استارت آپ
2. تهیه کننده‌ی موردنظرتان را پیدا کنید

غالبا، خرده‌فروش‌های کسب و کار الکترونیکی صرفا فروشندگان کالا هستند. حال آن‌که کسب وکارهایی وجود دارد که هم در نقش تولیدکننده و هم در نقش خرده‌فروش فعالیت می‌کنند، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، اقلام را به‌صورت عمده می‌خرند و مجددا آن اقلام را می‌فروشند. اگر می‌خواهید یک کسب و کار آنلاین راه بیاندازید، یافتن یک تهیه‌کننده‌ی مناسب ضروری است. تحقیقات‌تان را تکمیل کنید و با انجمن‌های صنعتی ارتباط بگیرید.

مطلب مرتبط: 90 ایده‌ی کسب و کار با سرمایه گذاری کم
3. وب‌سایت‌تان را طراحی کنید

باید فروشگاه یا وب‌سایتی ایجاد کنید تا بتوانید کسب و کار الکترونیکی انجام دهید. برنامه‌های نرم‌افزاری دردسترس هستند که حتی اگر دانشی در زمینه‌ی HTML یا جاوا اسکریپت یا زبان های برنامه‌نویسی آنلاین نداشته باشید بازهم به شما یاد می‌دهند خودتان سایت‌تان را راه‌اندازی کنید. یا می‌توانید کسب را برای طراحی یک وبسایت حرفه‌ای  استخدام کنید. اگر می خواهید پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین انجام شوند، نیاز خواهید داشت برخی سامانه‌های پردازش اعتبار کارت را راه‌بیاندازید و نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید.

مطلب مرتبط: 101 ایده‌ی کسب و کار کوچک که آینده‌تان را می‌سازد
4. برای وب‌سایت‌تان بازاریابی کنید

به محض این‌که فهرست کالاها و وب‌سایت‌تان را راه اندازی کردید، باید بروید سراغ بازاریابی. تبلیغات سودمند آنلاین شامل این موارد می‌شود: بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) و/یا پویش تبلیغاتی پرداخت به‌ازای کلیک با یاهو! MSN یا گوگل. می‌توانید یک فرد متخصص استخدام کنید تا در بازاریابی وب‌سایت‌تان و شناخته‌شدنش به شما کمک کند، یا می‌توانید با قراردادن محتوای با کیفیت بالا در صفحات‌تان و ثبت کردن آن‌ها در موتورهای جستجو، این کارها را خودتان انجام دهید. زمانی‌که مشغول بازاریابی هستید، همیشه نتایج تلاش‌های‌تان را بررسی و اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید تلاش‌های‌تان مفید هستند.




کسب و کار آنلاین






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ